Beskytte dine ideer

Intellektuel ejendom transfermarkedet skønnes nu for at være værd over $100 mia. Hvis du har en ny idé, et patent eller en opfindelse, kan du muligvis licens det eller sælge det for millioner af dollars. Mange Fortune 500-virksomheder gør nu deres intellektuelle ejendom tilgængelige for salg eller licensering på nye online immaterielle udvekslinger. Disse virksomheder forsøger at maksimere deres afkast på investeringerne i forskning og udvikling og skabe en ny indtægtskilde licenser deres ubrugte og underudnyttede opfindelser til andre.
En række online-fora, herunder Minnesota-baserede NewIdeaTrade.com (), Californien-baserede Pl-x.com (), og Connecticut-baserede PatentTriage.com () nu link købere og sælgere af intellektuel ejendomsret. Den traditionelle overførsel af intellektuel ejendomsret er komplicerede, dyre, og kan tage op til et år. Men disse onlinefora forenkling og fremskyndelse af processen for overførsel af nye ideer.
Internettet når i øjeblikket mere end 560 millioner brugere verden over. Dette gør innovatorer potentiale for eksponering meget højere end med traditionelle former for medier. Den verdensomspændende online handel har nået 2,2 billioner dollar i 2002 og forventes at nå 6.8 billioner dollar i 2004. Innovatører kan i dag udnytte den massive rækkevidde af internettet og fremme deres nye ideer til det globale marked uden væsentlige markedsføringsomkostninger.
Officielle copyright registrering og patentrettigheder kan fås fra relevante myndigheder. Et bibliotek af patenter og Copyright kontorer rundt om i verden findes på. Når en potentiel køber kontakter sælger for mere information om de intellektuelle ejendomsrettigheder, bør sælgeren kræve køber til at underskrive en fortrolighedsaftale før afslørende detaljer.
Som en virksomhedsejer ved du allerede, hvor vigtigt det er for dine gæster til at føle sig sikker på at gøre forretninger med dig. Efter alt, hvis en kunde selv mistænkte han ikke kan få alt, hvad han var lovet, er så chancerne han tager sin forretning andetsteds. Så at forhindre, at du tilbyder garantier, sikre betalingsmetoder, hurtig kundeservice og meget mere. Du gør, hvad det tager for at vise hver enkelt kunde, at du er oprigtig og troværdig.
Men hvad tager du beskytte dig selv og dit levebrød?
For mange virksomhedsejere til at bruge alle deres tid at bekymre sig om deres kunders sikkerhed uden at tænke på deres egen, selv om små virksomheder skal ofte beskæftige sig med kunden svig, ikke-betalende kunder, og meget mere.
Ligesom du har taget skridt til at sikre, at dine kunder er tilfredse med deres køb erfaring, så bør du føler dig komfortabel og sikker ved at tage et par forholdsregler af din egen.
FÃ¥ alt skriftligt
Skrevet kontrakter ikke er bare for at hjælpe kunder med at forstå, hvad de kan forvente at modtage for deres penge, er de om fastsaettelse af grundreglerne for din forretningsforbindelse. Når disse retningslinjer er skriftligt, intet er tilbage op til en debat eller bliver en misforståelse.
Begge parter kan sikres, at deres interesser bliver beskyttet, og begge skal have en klar forståelse af deres rettigheder og ansvar i tilfælde af at noget går galt.
Et godt eksempel ville være hvis du solgte et stykke legetøj, som en forælder tilbage seks måneder senere, fordi det blev brudt. Uden en kontrakt skriftligt angive frister og betingelser for din tilbagesendelsespolitikken, kan du ende op med en igangværende kamp wit kunden, hvilket kan resultere i mistet omsætning og endda retssager.
Skriftlige kontrakter også behøver ikke at være udformet af advokater. Du kan skrive alt ud af dig selv i almindelige, let at forstå sproget. Når du og kunden underskriver det, bliver det en juridisk og bindende aftale. Det er virkelig så simpelt.
Må ikke være Naive
Så mange mennesker i virksomhed få brændt af deres kunder simpelthen fordi de er for tillidsfulde. For eksempel kan nogle af jer har leveret produkter før kundernes betalinger ryddet. Eller du kan have afsluttet aftalt arbejde uden at bede om et depositum. Begge er risikabelt udsagn, som mange nye iværksættere opdager den hårde måde, især hvis de gør forretninger online.
Du kan beskytte dig selv ved altid beder om en delvis betaling på forhånd og altid vente, indtil en debitorbetaling er ryddet, før du sender deres produkter. En anden metode til at beskytte dig selv og din kunde er ved at bruge en tjeneste som Paypal.com til at håndtere dine transaktioner. Tjenesten beskytter dig mod ikke-betalende kunder og giver dine kunder beskyttelse for mistet, beskadiget eller unshipped produkter.
Kende dine lokale love
En af de bedste måder at beskytte dig er ved at blive informeret. Når du kender dine juridiske rettigheder, har du en bedre forståelse af, hvordan du effektivt håndtere besværlige gæster.
For eksempel, tillader nogle stater ikke dig at begrænse en kunde ret til at returnere en vare uden for en bestemt frist, så du ikke kan lovligt kunne gennemtvinge en garanti for kun en uge. På den anden side, hvis du kender dine rettigheder, vil så du også forstå hvilke skridt at tage i tilfælde af søgsmål fra din side er nødvendig.
For eksempel, kan du sende en certificeret brev krævende betaling før du filen en retssag. Derudover hvis du vises vidende om dine rettigheder, mange kunder måske tror to gange før undlade at betale eller begår svig.
Den nederste linje er, at du fortjener skal beskyttes lige så meget som dine kunder. Et par advance forholdsregler kan nu sikre at du har en lang og tilfredsstillende forretningsforbindelse med dine kunder.

6 responses on “Beskytte dine ideer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *